קידום אתרים לרופאים- האם זה דומה לשאר הנישות ב-SEO ?
ציבור הרופאים, מודע לעובדה, כי קידום אתר רפואי הינו מן הסוג של YMYL – כלומר Your money Your life .
המונח הזה בעצם מתייחס לעובדה כי קידום אתרים לרופאים הינו שונה מקידום אתרים בנישות אחרות.
קידום אורגני לרופאים הינו קידום המורכב ראשית מתחום מקצועי במיוחד, ומקדם שלא מבין את הנקודה הנ”ל, יעשה ככל הנראה מספר טעויות שיגרמו לאתר שלכם ( גם אם קודם זמן מה והגיע למקומות גבוהים) , לרדת במיקומים בעדכון הראשון שגוגל יעשה.
מדובר על תחומים שדורשים הבנה מקצועית וידע בתחום הרפואי ביחס לגוגל ( לא ידע רפואי פרופר ) קידום תחומי הרפואה, כגון קידום אתרים לעורכי דין , הינו קידום שבמידה ומתבצע בצורה נכונה בגוגל, יהיה המקום הטוב ביותר לקבל יותר לקוחות באמצעות זירה זו. (כמובן לאחר הלקוחות המגיעים מפה לאוזן שהינם הלקוחות המועדפים על כולנו 🙂
קידום אורגני לרופאים ביחס לתחומים אחרים
בשונה מקידום אתרים בתחומים אחרים, קידום אתרים בתחום הרפואה, מצריך כתיבת תוכן וסידורו מתוך הבנה תת הנישה הרפואית, כך למשל בתחום רפואת השיניים, כאשר מדובר למשל על מומחה לטיפולי שורש, יש להתאים את היררכיית האתר בצורה מקצועית ביחס לאלגוריתם של גוגל, בנוסף לפרמטרים הסטנדרטיים בקידום הכללי.
נקודה נוספת בקידום אתרים רפואיים, קשורה לתמהיל פרופיל הקישורים החיצוניים, כאן נדרשת עבודת עומק המסוגלת להגיע לאתרי תוכן מקצועיים ולאינדקסים ופורמים מתוך היכרות של המקורות האינטרנטיים המיהמנים משום שגוגל יודע להבין האם האתרים המקשרים הינם אתרים בעלי סמכות מקצועית, או אתרי דמה, וכאן מגיע תפקידו של מקדם האתר שלכם.
במידה ומדובר במישהו עם הרבה ניסיון בתחומי הרפואה, הוא מייד יוכל לבחון את המתחרים, יכיר מגוון אתרים רלוונטים שיכולים לחזק את סמכות האתר שלכם ולהוכיח לגוגל כי מדובר באנשי מקצוע מן השורה הראשונה וכך לזכות במיקומים הגבוהים שיביאו לקוחות רבים, כמובן בתהליך נכון שדורש סבלנות.
פרסום ממומן למטרת קידום אתרי רפואה
מי שמתמחה בקידום אתרים בתחומי הרפואה, יודע כי פרסום ברשתות חברתיות , הוא לא המקום המתאים בתחום הרפואה, קידום אתרים בתחום הרפואה מצריך חשיבה אסטרטגית נכונה מראש.
כחלק מהאסטרטגייה הנכונה ניתן לקבל פרספקטיבה מתוך הרצת קמפיין ממומן בגוגל, והכרת ביטויים נוספים, וכן התברגות בביטויי זנב ארוך ממוקדים. ניתן ליצור קמפיין של לידים וכן, קמפיין הפניות לאתר. יש לפרסם בכמה זירות ולחשב את מחיר הפרסום, כך שהוא יהיה אטרקטיבי ומשתלם מצד אחד, אך גם יעיל וכזה שמביא תנועה יפה של גולשים מאידך. יש להיות כל העת עם אצבע על הדופק לכן, מקדמי אתרים לרפואה, מבצעים עבודה סיזיפית במשך שעות רבות. הקמפיינים הממומנים יוצרים נוכחות נוספת ביחד עם הקידום האורגני של האתר, וכך יוצרים תנופה והכרה עבור גוגל ומביאים לתוצאות נוספות ברמה האורגנית.
מה שהגולשים מחפשים באתרים רפואיים, הינו, פעמים רבות, תשובות לשאלות רפואיות שנפגשו איתם ברגעי משבר, או ברגעים הדורשים התייעצות. היכולת לבנות את התוכן המתאים ולתת ערך אמיתי לגולש וחווית משתמש גבוהה, הינם בגדר חובה באתרים מן הסוג הרפואי, אמנם המאמרים חייבים להיות מקצועיים, אך לא כל הרופאים יודעים לכתוב מאמרים, שיהיו מובנים לגולשים. זו הסיבה שיש לשכור את שירותיו של כותב\ת תוכן מקצועי עם רקע בתחום הרפואי, ידע מקצועי רב וניסיון רב בכתיבה רפואית.
לכן חשוב לשאול את מקדם האתרים, האם הוא מעסיק כותב תוכן עם הידע המתאים שיוכל לבצע את ההתאמות לאתר .
היכולת של האתר להתאנדקס גבוה בגוגל קשורה באופן ישיר לזמן השהייה בו, ולכן, ככל שהתוכן יהיה לא רק מקצועי, אלא קולע ומופשט ברמה המדוברת, כך יגברו סיכוייו לא רק להגיע לראש התוצאות, אלא להישאר שם באופן יציב וקבוע
מה ניתן להסיק?
בעידן שבו אין כמעט בעל מקצוע ללא נוכחות אינטרנטית, רופאים, שמעוניינים לייצר חשיפה איכותית ברשת האינטרנט חייבים ליצור קשר עם חברה שמתמחה לקידום אתרים אורגני. איש מקצועי לקידום אתרים בדגש על קידום אתרים לרופאים, יוכל לקצר משמעות את חבלי הלידה של תהליך קידום האתר שלכם. מה שאומר שתשלמו הרבה בהתחלה, אבל תשלמו מעט בסוף ( משום שכמות הלקוחות שיגיעו אליכם יכסה פי כמה את התשלום החודשי למקדם האתרים) .
שיווק תוכן דיגיטלי עבור קידום אתרים לרופאים
הוא פשוט – יוצרים תוכן שנועד למשוך קהל יעד ולהפוך אותו ללקוחות וגם כמובן כדי לקדם אתרים. יש הרבה דרכים לעשות זאת.
באיזה סוג שיווק באמצעות תוכן כדאי להשתמש עבור קידום אתרים לרופאים?
התשובה לשאלה זו שונה עבור כל אחד. יצירת תוכן לוקחת הרבה זמן ומאמץ. לכן, בהתחלה עליכם למקד את המאמצים בסוג תוכן אחד בלבד. ההמלצה היא להתחיל בבלוגים, שיווק וידאו או פודקאסטים. אך מתוך שלוש האפשרויות הללו, באיזה מהם כדאי לבחור?
ראשית, עליכם לחשוב איזה סוג תוכן הקהל שלכם אוהב. לדוגמה, רוב האנשים נוטים לקרוא פוסטים בבלוג בנישת SEO. לכן התחילו בבלוגים.
שנית, עליכם לחשוב היכן טמונה המיומנות שלכם. לדוגמה, יש אנשים שיותר קל יותר לדבר מאשר לכתוב. במקרה כזה, פודקאסטים הם נקודת התחלה טובה.
לאחר שהחלטתם, היצמדו לפורמט זה עד שתגלו מתווה טוב ליצירת סוג זה של תוכן על בסיס עקבי. רק אז כדאי להסתעף לפורמט חדש.
כתיבת בלוגים
בלוגים הוא פורמט שמשתמשים בו הרבה כדי להוביל יותר תנועה לאתר ולהשיג לקוחות. המטרה העיקרית עם בלוגים היא דירוג גבוה בגוגל בנושאים הרלוונטיים לעסק וכן לרכוש תנועה אורגנית פסיבית. וזה יוצא די טוב. כך עושים זאת:
שלב 1. מצאו נושאים מנצחים
אם אתם רוצים תנועה אורגנית, עליכם למקד לנושאים שאנשים מחפשים. הדרך הקלה ביותר היא באמצעות כלי לחקר מילות מפתח. הזינו נושא רלוונטי לכלי מילות מפתח בחינם, ואז הוציאו דוח “שאלות”. הדוח יראה לכם את השאלות הקשורות שאנשים מחפשים ואת נפחי החיפוש החודשיים המשוערים שלהם. עליכם לבחור נושאים שלקוחות פוטנציאליים עשויים לחפש.
שלב 2. צרו את סוג התוכן הנכון
כדי לעמוד בסיכוי הטוב ביותר לדירוג, עליכם ליצור את סוג התוכן שהמחפשים רוצים לראות. אם אתם תוהים מדוע זה חשוב, זה בגלל שגוגל עובדת קשה כדי להציג את התוצאות הטובות ביותר עבור רוב האנשים. וכך, התוצאות המובילות הן לעתים קרובות מקור טוב למה שאנשים רוצים. כשמדובר בפוסטים בבלוג, לרוב זה יהיה אחד מארבעה סוגים:
- רשימה
- מדריך שלב אחר שלב
- מדריך למתחילים
- הגדרה מורחבת
שלב 3. קדמו את פוסט הבלוג
אחד המיתוסים הגדולים באינטרנט הוא: “אם תבנה אותו הם יבואו.” בהתחשב בכך שמעל לחמישה מיליון פוסטים בבלוגים מתפרסמים מדי יום, אף אחד לא ימצא את פוסט הבלוג שלכם, אלא אם תקדמו אותו בפני הקהל שלך. העבודה לא נעשית כשאתם לוחצים על “פרסם”. אתם עדיין צריכים לקדם את התוכן שלכם.
בשיווק ווידאו אפשר לקדם מוצרים ורעיונות טוב יותר מכפי שמילים יכולות לעשות אי פעם. וגם כמובן להשתמש בכוח של מיליארדי צופים. אז איך עושים את זה?
שלב 1. מצאו נושאים שאנשים מחפשים ב- YouTube
אם אתם מתחילים ב- YouTube, אין לכם מנויים להם תוכלו לקדם את הסרטונים שלכם. הפתרון? דרגו את הסרטונים שלכם לפי נושאים שאנשים מחפשים. כדי למצוא נושאים אלה, הזינו מילת מפתח רלוונטית לכלי מילות המפתח בחינם של YouTube. הכלי יציג עד 150 רעיונות למילות מפתח ואת נפחי החיפוש החודשיים המשוערים שלהם.
שלב 2. צרו סרטונים מותאמים
גם אם אתם מדורגים במקום הראשון עבור כל מילת מפתח, אף אחד לא יצפה בסרטון שלכם אם הוא משעמם ולא מעורב. דרך פשוטה לפתור בעיה זו היא ליצור תסריט עבור הסרטונים לפני שתקליטו אותם, זה ישמור על קטעי הווידאו שלכם תמציתיים. מעבר לכך, עריכה טובה יכולה גם לעזור להפוך את הסרטונים שלכם למעניינים.
שלב 3. קבלו יותר צפיות לסרטונים שלכם
דירוג ב- YouTube הוא נהדר, אבל זו לא הדרך היחידה להשיג יותר צפיות. למדו כיצד להשיג יותר צפיות ב- YouTube.
פודקאסטים
קיימות שתי דרכים להשתמש בפודקאסטים עבור שיווק תוכן:
- התחילו פודקאסט משלכם
- התראיינו בפודקאסט של מישהו אחר
אמנם הפעלת פודקאסט משלכם היא דרך מעולה לבניית מותגים וקהל, אך יכול לקחת לא מעט זמן להשיג קהל צופים. אז במקום לקפוץ מיד ליצירת פודקאסט, מדוע לא להופיע במספר פודקאסטים תחילה ולהחליט אם אתם אוהבים את הפורמט? בהתחשב בכך שיש היום יותר ממיליון פודקאסטים, יש שפע של הזדמנויות עבורכם להתראיין. איך עושים את זה?
שלב 1. מצא הזדמנויות לפודקאסט
הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא להשתמש בגוגל. כל שעליכם לעשות הוא לחפש אחר פודקאסטים בנישה שלכם. דרך טובה יותר היא לזהות מישהו ברמה דומה בתעשייה שלכם שהתארח במספר פודקאסטים.
שלב 2. התארחו בפודקאסטים לאחר שזיהיתם את הפודקאסטים שמעניינים אתכם, השלב הבא הוא להתנדב כאורחים. אבל לפני שאתם בכלל מגיעים למארח, הקפידו להקשיב תחילה לכמה פרקים של הפודקאסט. לא רק שזה יעזור לכם ליצור דוא”ל מותאם אישית, תוכלו גם להגיע עם מספר נושאים לדיון בהתבסס על הפרקים הקודמים.