מצגת משקיעים - התהליך הנכון!
יזמים ואנשי עסקים חולמים על הרגע בו יקבלו את המימון הרצוי שיוכל להזניק את הפרויקט שלהם צעד אחד קדימה. החיפוש אחר משקיעים הוא חיפוש מתיש וקשה מאוד, והוא זה שלפעמים גורם ליזמים להתייאש. כאשר מוצאים את המשקיעים וצריך לדעת להרשים אותם, מצגת משקיעים איכותית היא זו שיכולה לעשות את ההבדל. מצגת עסקית למשקיעים היא אינה דבר של מה בכך, ויש לשים עליה דגש גדול מאוד.
מצגת עסקית תהיה מקצועית ואינפורמטיבית
הצגת הדברים בצורה הנכונה היא חלק גדול מהעניין ולכן, מצגת למשקיעים היא מצגת שצריכה להיות מושקעת וכזו שמתמקדת בדברים הנכונים. כדי להבין איך עושים מצגת עסקית למשקיעים צריך להבין מה המשקיעים רוצים לראות. המטרה היא להצליח להתבלט מפני כל המצגות שהמשקיעים רואים בכל יום ולשם כך, צריך לדעת לאזן בין האלמנטים הפסיכולוגיים, העסקיים והפיננסיים של העסק שלכם. מצגת היא כמו סטוריטלינג, ואפשר להתמקצע ולשפר את המצגות שלכם כל הזמן. העניין הוא לדעת לייצר סיפור שיהיה נכון, אמיתי וכזה שממקסם את העסק שלכם.
מצגת עסקית לדוגמא בתחום ההשקעות:
הצגה של מצגת למשקיעים צריכה להיעשות בטיימינג הנכון. אומרים שטיימינג זה הכל בחיים וזה נכון במיוחד לעולם העסקי. אל בניית המצגת צריכים לגשת רק אחרי שאתם יודעים את כל מה שצריך לדעת על העסק, השוק, וההיתכנות העסקית שלכם. במהלך המצגת, אתם תישאלו הרבה מאוד שאלות שלאו דווקא קשורות למידע שבמצגת עצמה. עליכם להיות מוכנים לכך, ולכן, אין מה לגבש מצגת או להציג אותה, לפני שאתם שוחים בחומר בנישה שלכם בצורה אבסולוטית. ייתכן שאפילו שווה לכם לעשות מצגת משקיעים לדוגמא כדי להתאמן, וכמובן, גם לייצר מצגת משקיעים באנגלית עבור הקהל הבינלאומי של העסק שלכם במידת הצורך.
צריכים סיוע בהכנת מצגת משקיעים? השאירו פרטים :
במהלך בנייה של מצגת משקיעים חשוב מאוד לעבוד לפי סדר, ולייצר שקופיות בסדר הנכון ועם המידע הנכון. משקיעים אוהבים לראות את התמונה המלאה לפי סדר מאוד ברור. חשוב למשוך אותם פנימה, ולתת להם את מה שהם צריכים, אך עדיין לעשות זאת בצורה מסקרנת ונכונה. יש כמה שלבים בסיסיים שעדיף לעבוד לפיהם, אם רוצים להצליח להעביר את המסר שלכם בצורה הנכונה ביותר. לעיתים, תהיה לכם הזדמנות אחת בלבד להציג את המצגת, ולכן, הסדר הוא קריטי, ויכולת הסטוריטלינג שלכם תעמוד פה למבחן. עליכם להיות מוכנים לכך.
השלב הראשון במצגות עסקיות הוא לבנות סיפור מושך. הסיפור של העסק שלכם צריך להיות ברור מאוד, וכזה שמספק עניין כבר מהדקה הראשונה. לאנשים יש סבלנות קצרה מאוד היום לצערינו, ובמיוחד לאנשים שהזמן שלהם יקר. לכן, סיפור הרקע הוא חשוב, וצריך להיות מוצג בצורה מעניינת. הדבר הנכון ביותר לעשות הוא להתחיל עם הצגת הבעיה הקיימת, שהמוצר או השירות שלכם מגיע לפתור. עדיף שהבעיה הזו תהיה בעיה אשר משותפת למרבית האנשים, ואולי אפילו למשקיעים עצמם. בזמן הצגת הבעיה והפתרון, חשוב להיות תמציתיים, להבדיל את עצמכם מהשאר ולתת אישור לפתרון האיכותי שלכם.
שוק, קהל יעד והזדמנות עסקית המוצגות במצגת העסקית שלכם
השלב השני במצגת הוא לדבר על השוק, על קהל היעד ועל ההזדמנות העסקית. זה השלב שהמשקיעים עוברים מראש פתוח לראש שהוא יותר אנליטי. הם רוצים לראות היתכנות עסקית ולהבין כמה זמן וכסף הם צריכים להשקיע, כדי להרוויח את הסכומים שהם מבקשים לעצמם. חשוב להראות להם את הצורך לשירות או למוצר שלכם, את גודל השוק בגרפים ואיך אתם מתכוונים להשתלט על נתח משמעותי מהשוק. בנוסף, חשוב לתת תחזית הכנסות שהיא אינה מופרכת, אך גם אינה נמוכה מדי. מספר הקסם נמצא שם, ואם תדעו מספיק על המוצר שלכם ועל השוק, גם תדעו למצוא אותו.
בהרבה מאוד מקרים, משקיעים אינם מודעים למה שהולך מאחורי הקלעים של העסק. בחלק מהמקרים, הם גם לא רוצים להיכנס לרמת הברגים, אך כן צריך לתת להם תמונה לגבי מה הם מקבלים אם יחליטו להשקיע. הכניסו אותם אל מאחורי הקלעים בצורה ידידותית, תארו להם איך העסק עובד ביום יום, כמה אנשים נמצאים בעסק, ואיך אפשר לייעל את העבודה בצורה נוחה. משקיעים איכותיים הם כאלו שמעורבים, אך בצורה בריאה ולא נדחפת מדי. הם צריכים לדעת את הכל, אך לא להשתמש במידע הזה כדי לפגוע בעסק בסופו של דבר. צריך למצוא את דרך המלך בחשיפת הסודות הללו.
באחד השלבים החשובים ביותר במצגת, תצטרכו להוכיח למשקיעים שאתם האנשים הנכונים להשיק את המוצר, לייצר אותו ולשווק אותו. זה הזמן להיות לבביים, אך לא נלהבים מדי. חשוב מאוד להציג מידע בצורה נכונה, אך לא להיות אנליטיים מדי. מעבר למצגת עצמה, המשקיעים מסתכלים גם על האנשים, איך הם מתנהלים והאם הם האנשים שהם רוצים לעבוד איתם לאורך זמן. רושם ראשוני הוא קריטי, ולכן מעבר להתנהלות עצמה, חשוב גם לייצר דף במצגת עבור כל אחד מהצוות, ומה היתרונות הגדולים שלו.
המצגת צריכה לכלול, חוץ משאיפות ורצונות עתידיים, גם תמונת מצב עכשווית. בהרבה מקרים, העסק נמצא במצב של שגרה כלכלית, או שהוא רווחי רק במעט. בכל אופן, המצגת צריכה לכלול מה מצב החברה כרגע מבחינת מצבת עובדים, הכנסות, הוצאות, וכמובן, לתת גם טיים ליין של עבודה ומספרים מדויקים עד לרמת השקל האחרון. מדובר בעבודת נמלים, אך יש הרבה משקיעים שאוהבים וזקוקים להיכנס למספרים המדויקים כדי להיות מספיק בטוחים כדי להשקיע. זה לא קל, ולא נעים לחשוף סודות עסקיים, אך לעיתים, זה מה שעושה את ההבדל עבור משקיעים רבים.
השלב האחרון במצגת, אחרי הנתונים והמספרים, הוא להשאיר רושם חיובי טוב. תמיד עדיף לסיים בסוג של בדיחה, או ביצירת תמונה אוטופית לגבי עבודה משותפת. יש רק הזדמנות אחת להותיר רושם ראשוני, וזה יכול וצריך להתבטא גם בתוך המצגת. המטרה היא לגרום לאנשים לרצות לראות עוד מכם בעתיד, ועבור משקיעים, זה רצינות, עבודה קשה, וגם פן של חיוך וחיבור. המטרה הסופית היא למשוך את המשקיע הנכון, זה שקל ונעים יותר לעבוד איתו, וזה יעבוד רק עם המצגת הנכונה.