A-WEB

עדי אלון - מייסד ובעלים של A-WEB קידום דיגיטלי

הצורך במפת אתר לאתר שלנו ויצירת מפת אתר לאתרים גדולים במיוחד

מהי מפת אתר?

מפת אתר היא מדריך באתר המכיל קישורים לכל שאר העמודים באתר, או במילים אחרות- היררכיה לאתר שלכם בצורה מסודרת . מפת אתר מסייעת לסורקי מנועי חיפוש ולמשתמשים באינטרנט למצוא את המידע והתוכן שהם מחפשים, וכל זה יכול לעזור בקידום אתרים אורגני בדרך כלל, מפת האתר מאורגנת בצורה היררכית, כאשר העמודים הסמכותיים ביותר מופיעים למעלה במסמך.

 כתובות ה- URL והקישורים לדפים שונים באתר כלולים בקבצי Sitemap. קישורים אלה ממוקמים יחד כך שסורקי האינטרנט יוכלו למצוא אותם בקלות ולהפנות משתמשים לתוכן ולמידע שהם מחפשים. מכיוון ש- Google, Yahoo, Ask ו- Bing משתמשים באותו פרוטוקול Sitemap, כאשר מפת האתר מוגשת באתר שלך, היא משפרת מאוד את החשיפה המקוונת של האתר שלך. ולכן אנו  יוצרים מפת אתר. ניתן לעשות זאת בעזרת תוספים כגון RANK MATH או YOAST כאשר מדובר על אתרי וורדפרס. 

 

ניתן לתאר מפת אתר כמספר עמודים באתר ברמת ההיררכיה שלו. הם אחראים להראות את הדמיון או היחסים הקיימים בין רכיבי האתר לדפים באתר. יש להם גם מטא-נתונים נוספים על כל עמוד, כגון תדירות עדכון, תאריך עדכון וסוגי תוכן. מפת אתר מספקת את המידע הבא למנוע החיפוש:

  • סוגי תוכן בעמודים;
  • מבנה אתר עם הדפים שיש בו;
  • מידע נוסף כגון סוג תמונה, תיאור וכו מידע על מעמיק על התוכן באתר.

בעת יצירת אינדקס וסריקת עמוד, סורקי מנועי החיפוש עוברים דרך הקישורים באתר. לכן חשוב מאוד לוודא שאין לך קישורים שבורים (מה שבדרך כלל מוביל לשגיאות 404). קישור שלא עובד גורם לבוט לעצור במסלולים שלו, גם אם העמודים האחרים שלך לא נוספו לאינדקס. זה ימנע ממך תנועה אורגנית בהסתכלות ארוכת טווח. בוורדפרס תוכלו להשתמש בתוסף שבודק קישורים שבורים כדי לפתור את הבעיה של הקישורים שבורים.

יצירת מפת אתר

זה מאוד פשוט ליצור Sitemaps ידני, אתה רק צריך ידע ב- XML. עם זאת זהו תהליך מייגע כאשר באתר יש הרבה דפים, כמו שקורה בבלוג. במקום זאת, הרבה יותר פשוט להשתמש במחוללים מקוונים עבור קבצי Sitemap, תוכנות להורדה או תוספי WordPress.

מחוללי מפות אתר מקוונים

xml-sitemaps.com הוא אתר חינמי והוא מאפשר לך לבצע את הפעולות הבאות:

  • לקבל קבצי Sitemap של XML שתוכל להגיש למנועי חיפוש כגון Yahoo, Google, Bing בין היתר;
  • להיות מסוגל ליצור מפת אתר טקסטואלית הכוללת כתובות אתרים לדפים;
  • יצירת מפת אתר ב- HTML שבה תוכל להראות למבקרים שלך לראות את הדפים והמבנה של האתר שלך.

xmlsitemapgenerator.org הוא גם מחולל מפות אתר מקוון בחינם שתוכל להשתמש בו כדי לקבל קבצי Sitemap לאתר שלך. חלק מהתכונות שלו כוללות:

  • ניתן ליצור קובצי Sitemap של RSS, HTML ו- Google;
  • זה מאפשר ליצור עד אלפיים עמודים;
  • הוא מספק למנועי החיפוש מידע על מועד שינוי הדפים ומעדכן אותם.

 

מחולל SITEMAP ל- Windows

זו תוכנה חינמית שניתן להוריד ולהתקין במערכת ההפעלה Windows.

ניתן למצוא אותה כאן: https://xmlsitemapgenerator.org/sitemap-generator-download.aspx

תוספי וורדפרס למפות אתר

להלן כמה מהטובים ביותר שניתן להשתמש בהם כדי ליצור קבצי Sitemap באתרי וורדפרס:

  1. מחוללXML של גוגל. זהו אחד התוספים הטובים ביותר הזמינים. זה בחינם להורדה ושימוש, מאפשר להפיק קבצי Sitemap של Google XML, HTML ו- RSS, מפרט את כל ההודעות, התגים, הקטגוריות, העמודים, הארכיונים והמחברים, תומך בהודעות מותאמות אישית ובטקסונומיה, יכול להיות אוטומטי כדי להודיע למנועי חיפוש כאשר יש שינויים או עדכונים. 
  2. Yoast SEO, Sitemaps של XML בגוגל, Sitemap של SEO XML, Sitemaps WP פשוטים בין היתר זמינים להורדה.

כדי להשתמש בתוסף Google XML Sitemap Generator, תוכל לבצע את השלבים הבאים.

שלב 1: התקנה

השלב הראשון יהיה כניסה ללוח הבקרה של הוורדפרס שלך ואז בחר תוספים בתפריט השמאלי ואז לחץ על הוסף חדש. חפש את התוסף להתקנה, של מחולל ה- Sitemap Google XML ולחץ על הלחצן התקן עכשיו בתוכנית הראשונה למטה. הפעל אותו לאחר השלמת ההורדה.

שלב 2: תצורה

כעת נגדיר את התוסף כך שנוכל להשתמש בו. לשם כך לחץ על התוספים בלוח הבקרה של וורדפרס, ואז עבור אל התוסף שהתקנו זה עתה ולחץ על הגדרות. זה פותח את האפשרויות הזמינות.

בצד ימין של המסך, יש קישור Sitemap ל- XML המציג את קובצי ה- Sitemap שנוצרו עבור האתר שלך. אנו יכולים גם לבחור אם ברצוננו לכלול פוסטים, עמודים, מחברים, ארכיונים או טקסונומיות או את תדירות העדכון. אל תשכח לשמור את השינויים לאחר שתסיים.

כמובן לא לשכוח להעלות את מפת האתר שיצרתם לסרץ קונסול על מנת שגוגל יסרוק את האתר שלכם בצורה נכונה.

site map

סוגי מפת אתר

בדרך כלל, על כל אתר לכלול לפחות שני סוגים שונים של קבצי מפת אתר – Sitemap XML ו- Sitemap HTML. מפת ה- XML ​​חיונית לאינדקס נכון, לסריקה של דפים באתר שלך על ידי מנועי החיפוש בעוד ש- HTML מיועד למשתמשי אינטרנט ומוצב בדף הבית של האתר. מפת אתר של XML מומלצת בסיסיים וקטנים עם כמאה עמודים. עם זאת, במידה ומדובר על אתר בסדרי גודל רציניים יותר, ניכנס גם ל -Sitemap HTML

הסיבה העיקרית לצורך בקובץ Sitemap היא גודל האתר. ל- Sitemaps יש מגבלות גודל בכך ש- Sitemap אחד אינו יכול להכיל יותר מ- 50,000 כתובות באתר שלך ולא יכול להיות גדול מ- 10MB. ולכן, כשיש לך אתר שיש לו יותר מ -50,000 כתובות אתרים, אתה צריך להכיל מספר Sitemaps שיכולים להכיל קישורים אלה. מגבלות גודל חיוניות מאוד בכדי להבטיח כי קבצי מפת אתר גדולים מוגשים למנועי החיפוש וכי שרתי האינטרנט אינם עומסים יתר על המידה.

אם אתה משתמש במספר Sitemaps באתר שלך, חשוב שתיצור קובץ אינדקס של Sitemap. קובץ זה פועל כמו מפת אתר לכל קובצי ה- Sitemap שיש לך באתר שלך. הקובץ מפרט את כל קובצי ה- Sitemap באתר בתיקיה קולקטיבית אחת לצורך סריקה קלה על ידי מנועי חיפוש. יש להשתמש ב- Sitemaps מרובים רק כאשר דרישות האתר שלך חורגות ממגבלות הגודל הניתנות לקובץ Sitemap יחיד. לתוספות ועדכונים פשוטים באתר, אינך צריך ליצור מפת אתר נוספת מכיוון שמנועי חיפוש מסוגלים לאסוף עדכונים אלה בעת סריקת האתר שלך.

עדכון Sitemap אינו זהה ליצירת Sitemaps מרובים. ברור שאם יש עדכון משמעותי במפת האתר שלך, כדאי לשקול לסרוק את ה- Sitemap מחדש כדי שתוכל לשמור על האתר שלך בתוצאות החיפוש הרלוונטיות על פי שאילתות חיפוש שונות.

מדוע אתה זקוק למפות אתר מרובות?

הסיבה העיקרית שבגללה כדאי לך לשקול להוסיף יותר ממפת אתר אחת, היא לא רק כדי למזער את צפיפות הקישורים, אלא גם להבטיח שכל הדפים ייסרקו ויתווספו על ידי מנועי החיפוש. קובצי Sitemap מרובים יעילים מאוד בסיווג התוכן באתר. זה לא בהכרח יכול להגדיל את ה- PageRank של האתר שלך אלא לשפר את הנראות המקוונת יותר- מה שאומר קידום אתר משמעותי. כמו כן, קיום קובצי Sitemap מרובים עוזר להשיג אופטימיזציה טובה יותר למנועי חיפוש. לדוגמא, אם האתר שלך הוא אתר בספריות תוכן עם מספר מחברים, יצירת קובצי Sitemap מרובים עבור כל מחבר מאפשרת למצוא את המאמרים שלהם בקלות על ידי הרובוטים של מנועי החיפוש.

יצירת אינדקס SITEMAP

אם יצרתם מספר מפות אתר לאתר שלכם, עליכם לשקול ליצור אינדקס Sitemap, שהוא קובץ שמפרט את כל ה- Sitemaps באתר. חשוב לציין כי ניתן להשתמש באינדקס זה רק כדי לציין קובצי Sitemap באותו תחום. הצעדים שיש לבצע בעת יצירת אינדקס זה דומים לאלה שבוצעו בעת יצירת מפת האתר. ההבדל היחיד הוא שהתגים ו- צריכים להכיל ערכים על מיקום ה- sitemaps בניגוד למיקום הדפים באתר.

הרעיון של יצירת קובצי Sitemap מרובים אינו מתאים רק לאתרים גדולים מכיוון שהוא יכול לשמש גם אתרים קטנים שצומחים בקצב מהיר. המבנה בו תשתמש בעת יצירת מספר מפות אתר לאתרי האינטרנט שלך נקבע על פי עומק דפי האינטרנט שלך מבחינת התוכן .

שגיאות שיש להימנע מהן בעת יצירת מספר מפות אתר

בעת יצירת מפות אתר מרובות  באתר שלך, חשוב לוודא שאין רווחים לבנים לפני התגים. זה מוביל לקישורים שבורים ומנועי החיפוש לא יוכלו לסרוק נכון את האתר שלך אם הקישורים אינם מלאים ועלולים להשפיע לרעה על ה- SEO שלך. עליך גם לוודא שהתוספים מקודדים היטב כדי למנוע התנגשויות בין תוספי האתר ומנועי החיפוש ובכך לגרום לשגיאה 404 (האתר לא נמצא) כאשר משתמשים מופנים לאתר שלך. בנוסף לכך, עליך גם לוודא שאתה שומר את ההגדרות של קבצי ה- Permalinks באתר שלך כראוי, כך שהתוספים באתר יוכלו ליצור sitemaps מרובים.