A-WEB

עדי אלון - מייסד ובעלים של A-WEB קידום דיגיטלי

השפעת מלחמת חרבות ברזל על הדיגיטל | האם להמתין ליום שאחרי ?

בשמחה תורה בתאריך 7.10.23, בוצעה פלישה לישראל אשר בעקבותיה נפתחה מלחמת “חרבות ברזל”. מלחמה זו גבתה לצערינו הרב הרוגים, חטופים ופצועים רבים. מאמר זה עוסק בהשפעה של מלחמת חרבות ברזל על העסקים הפועלים בדיגיטל ומשלב הזדמנויות רבות לעסקים חדשים / עסקים שמתלבטים האם אפשרי להצליח דווקא בזמן הזה בעולם השיווק הדיגיטלי.

שיווק דיגיטלי במלחמת חרבות ברזל

השפעת מלחמות על המסחר האלקטרוני: מקרה מחקר של מלחמת חרבות ברזל בדיגיטל

מלחמת חרבות ברזל, כמו כל קונפליקט צבאי, השפיעה באופן משמעותי על המסחר האלקטרוני באזורים רבים בשטחה של מדינת ישראל.

כאשר אזורים נפגעים מפעולות לחימה, השפעתם על המסחר האלקטרוני וקריסת עסקים הניזונים מהדיגיטל מתבטאת במספר דרכים:

  • שיבושים לוגיסטיים: פגיעה בתשתיות תחבורה ולוגיסטיקה יכולה לגרום לעיכובים ובעיות במשלוחים, מה שמשפיע על יכולתם של עסקים לספק מוצרים בזמן.

  • שינויים בדפוסי קנייה: בזמני מלחמה, צרכנים עשויים לשנות את הביקוש למוצרים מסוימים. לדוגמה, תיתכן עלייה בביקוש למוצרי מזון ארוזים, ציוד רפואי, ואמצעי הגנה אישיים, לעומת ציודים הנחשבים כפריבילגיה בזמני מלחמה.

  • השפעה על תחום הפרסום הדיגיטלי: עסקים עשויים לשנות את אסטרטגיית הפרסום שלהם באינטרנט, כדי להתאים למצב החדש ולצרכים המשתנים של הלקוחות (במלחמת חרבות ברזל ניתן לומר שבעלי עסקים דיגיטליים וכן חברות תוכנה ופיתוח קרסו עקב עובדים רבים שגויסו למילואים)

  • התאמה לשוק המקומי: עסקים המתמקדים במכירות בינלאומיות עשויים להתמקד יותר בשוק המקומי, בעקבות קשיים בתחבורה ובמכס, וכן ביחס להשפעה בינלאומית על ישראל בזמן המלחמה כפי שראינו ביחס למספר מדינות במזרח התיכון.

שיווק בדיגיטל במלחמת חרבות ברזל

מה בנוגע לעסקים חדשים בדיגיטל בזמן המלחמה?

בעלי עסקים רבים, וכן אלו שהתלבטו מעט לפני פרוץ המלחמה האם כדאי להיכנס לדיגיטל עצרו את התהליך מסיבה ברורה – ירידה ברורה ותחושת בטן אינטואיטיבית שזה לא הזמן הנכון. 

נכון הדבר שבתקופה של השבועות הראשונים היו המון רגשות מעורבים שמנעו מאותם בעלי עסקים להיכנס ולהתחיל פעילות דיגיטלית, אך לאחר זמן מה, חשוב להבין שהעולם הדיגיטלי יחזור במלוא עוצמתו ואף יותר על מנת לאזן את השוק הדיגיטלי.

 

מה בנוגע לעסקים חדשים בדיגיטל בזמן המלחמה?

בעלי עסקים רבים, וכן אלו שהתלבטו מעט לפני פרוץ המלחמה האם כדאי להיכנס לדיגיטל עצרו את התהליך מסיבה ברורה – ירידה ברורה ותחושת בטן אינטואיטיבית שזה לא הזמן הנכון. 

נכון הדבר שבתקופה של השבועות הראשונים היו המון רגשות מעורבים שמנעו מאותם בעלי עסקים להיכנס ולהתחיל פעילות דיגיטלית, אך לאחר זמן מה, חשוב להבין שהעולם הדיגיטלי יחזור במלוא עוצמתו ואף יותר על מנת לאזן את השוק הדיגיטלי.

כרגע על פי המפה הדיגיטלית זה זמן מאוד משמעותי שדווקא עכשיו הזמן להתחיל לפתח נכס דיגיטלי במינ’ עלויות וזאת מכמה סיבות: 

  1. המון חברות פרסום ועסקים כמעט בכל נישה משקיעות פחות ולא פנויות לפרסום ולכן תקציבי הפרסום זולים יותר.
  2. ישנם הרבה קורסים דיגיטליים בעלויות נמוכות או אפילו בחינם לאלו שנפגעו מהמלחמה בצורה כזו או אחרת ( בדיוק כמו הקורס שאנחנו הקמנו ללא עלות בכלל כדי לסייע לעסקים שקרסו או שרוצים להיכנס לדיגיטל ללא השקעה).
  3. תזכרו את הקורונה ועד כמה הדיגיטל צמח לחברות שהשכילו להיכנס אליו בזמן הנכון!

 

אנו ממליצים להירשם לקורס החינמי שלנו כדי להתחיל עם בניית אתר בסיסי לעסק חדש

מלחמת חרבות ברזל בדיגיטל